• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Демократична школа - пілотування

Миколаївська ЗОШ І-ІІІ ступенів № 29: використання вправи "всі рівні-всі різні" на уроці в 7 класі (Населення та держави Африки). Учні порадували в ході обговорення своїми життєвими позиціями. Ми на вірному шляху.... дякую проекту "Демократична школа"

В Миколаївській ЗОШ 29, на уроці англійської мови, в 7 класі, під час вивчення теми "Харчування" була використана вправа "Бажання та потреби. Wants and needs". Учням було запропоновано обрати серед заздалегідь підготовлених карток ті продукти харчування, які вони бажають мати в своєму раціоні та ті, які вважають корисними для свого здоров'я. Таким чином діти були поділені на дві групи. Подальший хід вправи був дещо змінений завдяки введенню елементів дебатів.В ході роботи не всім учням вдавалося аргументувати свою думку, але активну позицію проявив кожен учасник гри відносно своїх бажань та корисних потреб для себе і свого здоров'я. Не зважаючи на те, що завдання вправи та її доповнення вимагало від дітей активного спілкування, учні все ж показали свої вміння слухати, поважати думку один одного та працювати в групах. Цьому сприяло, на мою думку те, що наша школа вже третій рік працює в програмі "Демократична школа" та активно впроваджує ОДГ/ОПЛ в освітній процес.

Всеукраїнський фонд "Крок за кроком"

Під час вивчення теми «Фізика як природнича наука. Пізнання природи» ми з семикласниками Миколаївської ЗОШ І-ІІІ ступенів №29 самостійно працювали над створенням стемівських проектів, виконували індивідуальні та групові дослідження, фотографували, мейкерували. Ми намагалися розв’язати проблемне питання: «Як вивчати фізику з легкістю, цікавістю та ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ». До речі, у минулому навчальному році проблемне питання закінчувалося тільки словом «цікавістю».
Сьогодні, 10 жовтня 2018р. відбувся урок-захист навчальних проектів у 7 класі з використанням вправи «Що, якщо…» (посібник «Громадянська відповідальність. 80 вправ для формування громадянської та соціальної компетентностей під час вивчення предметів різних шкільних предметів», стор.97). Я об’єднала учнів в 5 команд, ознайомила з правилами публічного захисту проектів. Протягом 15 хвилин учасники утворених команд заповнювали таблицю «Каскад наслідків. Винахід», обговорювали, знаходили додаткові відомості з інтернет-ресурсів про сонячний зонд Parker, використання 3-Д ручки, виготовлення еко-пластиліну в домашніх умовах…
Презентацію результатів командної роботи про сучасні винаходи та досягнення науки, учні представили з демонструванням власноручно виготовлених моделей. Наприклад, Мурза Валерія разом з батьками зробила паперову ескізну модель космічного апарату Parker.
(Додаткова інформація. Модель апарату Parker - must have для всіх, хто цікавиться космічними технологіями. Запуск відбувся 12 серпня 2018 року.)
Що викликало затруднення в цій вправі стосовно сонячного зонда? Так вийшло, що до складу команди увійшли дівчатка. Для семикласниць важкувато було вказати на негативні наслідки космічного аппарату Parker через недостатність та глибинну астрономічних знань.
Висновок.
Застосовувати вправу "Що, якщо..." можна на будь-якому уроці фізики у 7-11 класах, час можна збільшити до 20-25 хвилин, а решту на презентацію результатів. Не потребує матеріальних затрат, часу на підготовку (для команд відксерила сторінку з посібника та зроблено запис на дошці).

Сьогодні, під час уроку фізичної культури, ми з учнями 9 класу (Миколаївська ЗОШ 29) застосували цікаву та дуже корисну вправу, яка має назву "Всесвітній літній табір". Кожен учень мав змогу зробити свій вибір та висловити власну думку перед своїми однокласниками. По закінченню вправи, ми разом прийшли до висновку, що кожен день ми робимо далеко не один вибір, та іноді, він дається нам дуже нелегко...

АПРОБАЦІЯ І РОЗДУМИ – ВПРАВА «МЕНШІСТЬ І БІЛЬШІСТЬ В НАШІЙ КРАЇНІ».
Миколаївська загальноосвітня школа №29
Дуже цікавий і корисний є збірник «Громадянська відповідальність: 80 вправ для формування громадянської та соціальної компетентностей під час вивчення різних шкільних предметів. 5-9 клас. Посібник для вчителя». Багато є вправ, які дійсно можна використовувати на різних уроках і у різних ситуаціях. На мою особисту думку, вправи з цього посібника можна використовувати не тільки за тими предметами де вони знаходяться, а і для інших предметів, наприклад вправи з предмету «Математика», можна використовувати і суспільникам чи філологам. Багато вправ перекликаються з різними темами і розділами програм кожного предмету.
Сьогодні на уроці була використана вправ «Меншість і більшість в нашій країні» (предмет «Географія») на суспільствознавчому курсі за вибором «Живи за правилами», 6 клас (Тема: «Суди в Україні»). Чим сподобалася ця вправа, тем, що вона проста для використання, але крім того має свої родзинки. Діти були здивовані питаннями для рефлексії – «Як ви ставитеся до того, що визначається значущість людей за віковими, статевими ознаками, кольором шкіри, національною чи релігійною належність?». І вчитель підводить до того розуміння, що непотрібно ділити людей за значущістю в суспільстві, адже всі рівні.
Крім того запам’яталося те, що деякі діти з самого початку вправи почали говорити, про те, що не потрібно ділити людей за певними ознаками і ставитися потрібно до всіх толерантно і з повагою.
Дуже цікаво було почути думки дітей над питанням – Чому розміщення карток у різних групах відрізняється. Наприклад, де в групі була дівчина ромської національності, вони ставили картку з написом, роми на перше місце, запам’яталося те, що діти в інших групах починають відходити від стереотипів про те, що «роми» це лише негативні люди і починають говорити про те, що потрібно ставитись толерантно до них.
Цю вправу можна активно використовувати на суспільствознавчих уроках – історія, правознавство. Наприклад, на темах де згадується геноциди, що до інших народів і виховувати толерантність – «Політика Адольфа Гітлера в 30-х роках 20ст.», «Голодомор», «Голокост». Але на мою думку потрібно змінювати певні картки для певної теми. Вражає простота цієї вправи з одного боку, а з іншого її змістовність. Крім того, я б можливо розміщав послідовності на дошці, а не лише вислуховував відповідь однієї групи, а інші порівнював.

18.10.2018 року у Миколаївській ЗОШ 29 відбувався урок з всесвітньої історії у 8 класі. Тема уроку "Гуманізм як інтелектуальний рух доби Відродження. Високе Відродження ". На уроці була застосована вправа "Три явища" зі збірника " Громадянська відповідальність 80 вправ для формування громадянської та соціальної компетентностей". Метою проведення вправи була необхідність поглибити розуміння культури прав людини. Учням було запропоновано визначити індивідуально три найважливіші, на їхню думку, ідеї гуманізму раннього Відродження . Вони працювали в малих групах, обговорювали різні варіанти щодо цінностей , які у своїй творчості зображували діячі культури . Учням складно було визначати пріоритетність ідей епохи гуманізму, які б можна порівняти з сучасністю. Але при підведені пудсумку уроку школярі говорили про те, що культура є призмою через яку людина розглядає та інтерпретує життя суспільства. Гуманісти раннього Відродження проголосили цінності людської особистості та повагу до гідності людини, що згодом відобразилось у правах людини. Учні наголосили, що митці доби Відродження, представники інтелектуального руху гуманізму зробили великий внесок у розвиток правозахисного руху і припустили, що аби не їх діяльність чи мали б ми міжнародні документи в галузі прав людини. Під час роботи діти формували навички критичного та аналітичного мислення, вчилися працювати в групах, досягли порозуміння та налагодили співпрацю один з одним.

Використання модифікованих вправ із посібника "Громадянська відповідальність: 80 вправ" на уроках фізики у Миколаївській ЗОШ І-ІІІ ступенів # 29
Вже вдруге апробувала вправу "Що, якщо..." із посібника в 9 класі під час захисту навчальних проектів з розділу 1 "Магнітні явища" з урахуванням методичних рекомендацій МОНУ на 2018-2019 навчальний рік.
Переваги: виконання вправи сприяло отриманню кожним учнем та ученицею додаткової оцінки за проект.

АПРОБАЦІЯ ВПРАВИ «РЕКЛАМА ПРАВ ЛЮДИНИ» 9 КЛАС (ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ)
МИКОЛАЇВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА №29
Посібник по «Громадянській відповідальності» має багато цікавих і «креативних» вправ, які можна використовувати на різних уроках. Особливо зацікавили вправи «Інсценування» і «Реклама прав людини». Одна з цих вправ була використана на всесвітній історії у 9 класі (Тема уроку: «Індустріальна революція у країнах Західної Європи та її наслідки», підручник – І. Щупак «Всесвітня історія»). Хотілося б звернути увагу на сам курс всесвітньої історії у 9 класі, проблема в тому, що в ньому дуже об’ємні і великі теми і виникають певні проблеми з часом, коли хочеться провести такі вправи. На мою думку, вчитель повинен підвести дітей до цієї вправи і потім лише її проводити. Історія ХІХ ст. дає багато цікавих тем, де можна використовувати цей посібник, починаючи з часів революції у Франції, закінчуючи темами – США та інші країни у ХІХ ст. (ХІХ ст. – боротьба і становлення прав людини).
Вправи такого роду дають дітям можливість творчо (креативно) мислити і працювати в групах, крім цього у цій вправі можна прослідкувати зв’язок всесвітньої історії і основ правознавства у 9 класі. Ця вправа дає можливість дітям не лише використати матеріал підручника, а й представляти його, і показати його значення не лише для ХІХ ст., а й для ХХІ ст. В цій темі можливе використання вправи тоді, коли ми говоримо про виникнення нових ідеологій і розвиток старих. Адже в ці часи з’являється радикальні ідеології, які згодом негативно вплинуть на світ. Діти повинні розуміти, що права людини повинні захищатися за будь-яких обставин.
Дуже багато цікавих думок вдалося почути від учнів 9 класу, за це я їм дуже вдячний, класні питання стоять у кінці цієї вправи, для обговорення. Слід зазначати, що реклама це – один з найкращих засобів представити права людини і діти повинні розуміти це. Тому було чудово послухати думки дітей з питання: «Чому важливо рекламувати права людини?».

У Миколаївській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №29 відбулася 28 вересня 2018р. зустріч педагогічного колективу з тренеркою Програми «Демократична школа» Natalya Gerasim з питання реалізації Всеукраїнської дослідно-експериментальної роботи за темою «Формування ключових громадянських і соціальних компетентностей в освітньому процесі на рівні базової середньої освіти» (2018-2021рр.).
Саме завдяки участі у першій хвилі Всеукраїнської програми освіти для демократичного громадянства "Демократична школа" під керівництвом тренерів Natalya Gerasim, Vitaliy Pivtorak, Natalja Markus, учителі закладу у методичному арсеналі вже мають власні напрацювання за посібниками "Компас", "Компасіто", "Громадянська відповідальність. 80 вправ для формування громадянської та соціальної компетентностей під час вивчення різних шкільних предметів. 5-9 класи".
Тренінгове заняття з членами ініціативної групи щодо розробки й пілотування матеріалів та інструментів для формування і оцінювання громадянських компетентностей у 5-9-х класах було конструктивним, дієвим.
Попереду на нас чекають цікаві завдання інноваційного освітнього проекту, змістовні події, наполеглива робота над власною самоосвітою…

/Files/images/42799967_733819220291800_6989924549705859072_n.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 40

Коментарi