• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Виховна робота
  • КОМПЛЕКСНА ПРОГРАМА ЗАХОДІВ З ЕКОЛОГІЧНОЇ ОСВІТИ ТА ВИХОВАННЯ ПІДРОСТАЮЧОГО ПОКОЛІННЯ НА 2012-2017 РОКИ В МИКОЛАЇВСЬКІЙ ЗОШ І-ІІІ СТУПЕНІВ №29

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ МИКОЛАЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

МИКОЛАЇВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ№29

МИКОЛАЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ МИКОЛЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

54050,Україна, вул.Ватутіна,124 25-23-60

school_n29@bk.ru.

Комплексна програма

заходів

з екологічної освіти та виховання підростаючого покоління на

2012-2017 роки

в Миколаївській ЗОШ І-ІІІ ступенів №29

Актуальність питань екологічної освіти і виховання визначається конституційним правом кожного на безпечне для життя і здоров’я довкілля, правом вільного доступу до інформації про стан довкілля, правом на її поширення (ст.50), правом на освіту (ст.53) та обов’язками кожного не заподіювати шкоду природі (ст.66).

Не дивлячись на соціально-економічні кризові явища, екологічні проблеми, що склалися на Миколаївщині, як і в усій Україні, нинішній рівень екологічної культури дорослого населення, молоді і дітей залишається ще недостатнім.

Це вимагає від колективів навчальних закладів спільно з природоохоронними органами значних зусиль, спрямованих на створення та забезпечення протягом усього життя особистості умов становлення й розвитку екологічної культури як форми регуляції взаємодії людини з природою.

Відповідно до Конституції України, Законів України “Про освіту ”, ”Про загальну середню освіту ”, ”Про позашкільну освіту ”, діючих нормативних документів та з метою відродження традицій шанобливого ставлення до природи, споконвічно притаманних українському народові, які набули нового звучання і значення у світлі сучасного освітнього процесу, екологічної ситуації, передбачено вжити заходів, спрямованих на істотне поліпшення екологічної освіти та виховання підростаючого покоління в Миколаївській ЗОШ І-ІІІ ступенів №29, а саме:

1. Забезпечити відповідно до вимог Законів України “Про загальну середню освіту ”, ”Про позашкільну освіту ”, належний рівень навчання і отримання учнями та вихованцями навчальних закладів глибоких знань про навколишнє середовище, формування у них екологічної культури, озброєння їх досвідом розв’язання екологічних проблем. Тому в процесі викладання різних предметів необхідно впроваджувати елементи екологічної та медико-екологічної освіти:

- трудове навчання – виготовлення штучних гніздівель та годівниць для птахів, вирощування та збір лікарських рослин;

- фізичне виховання – бесіди про шкідливі звички та користь фізичних вправ для здоров’я;

- біологія – вплив екологічних факторів на живі організми, особливості екології тварин і рослин, вплив людини на природу;

- хімія – вплив хімічних речовин на оточуюче середовище, хімічні методи боротьби з забрудненням навколишнього середовища, безвідходні технології, переробка втор сировини, задачі, які несуть екологічний зміст;

- фізика – вплив фізичних факторів на навколишнє середовище, радіація і живі організми, безвідходні технології, задачі, які несуть екологічний зміст;

- географія – заповідні території, добування корисних копалин і екологічні проблеми, які при цьому виникають, глобальні екологічні проблеми;

- математика – задачі, які несуть екологічний зміст;

- українська мова – вправи, які несуть екологічний зміст;

- іноземна мова, зарубіжна та українська література – тексти, що несуть екологічний зміст;

- образотворче мистецтво – малюнки природи, тварин, рослин, екологічні плакати.

Протягом усього періоду

Директор школи,

учителі-предметники

2. Включити в річні плани роботи школи, виховні плани класних керівників та плани роботи батьківських зборів і лекторіїв питання про екологічну освіту та виховання екологічної культури підростаючого покоління.

Постійно

Директор школи,

класні керівники.

3. Організувати в школі систематичне проведення з учнями масових еколого-натуралістичних заходів: конкурсів, вікторин, ранків, вечорів, КВК, лекцій, бесід, зустрічей за круглим столом з працівниками держуправлінь екології та природних ресурсів, активістами місцевих осередків УТОП, виготовлення тематичних стендів, фотомонтажів, альбомів на екологічну, природоохоронну тематику.

Щорічно

Педагог-організатор,

вчитель біології

4. Дообладнати в школі кабінет природничих наук,зелений клас, метеорологічні майданчики, куточки з охорони природи і забезпечити їх необхідним навчальним устаткуванням, літературою, унаочненням з питань вивчення стану і шляхів поліпшення стану навколишнього середовища.

Протягом 2012-2017 років

Директор школи,

завгосп,

вчителі біології та географії

5. Продовжувати роботу по залученню дітей до участі в роботі міської станції юннатів

Протягом усього періоду

ЗДВР,

6. Брати участь у районних, обласних зборах юних екологів-натуралістів, дослідників - учасників міжнародних та українських наукових програм, любителів зеленої архітектури, юних дослідників і природолюбів

Щорічно

Директор школи,

ЗДВР.

7. Організувати екологічні експедиційні турпоходи по вивченню місцевої флори і фауни, збереженню природних реліктів, виявленню джерел та місць забруднення навколишнього середовища, інформування про них у відповідні установи, органи місцевого самоврядування, засоби масової інформації.

Постійно

вчителі географії,біології

8. Активізувати роботу загонів “зелених ” патрулів

Постійно

вчителі географії,біології

.

9. Проводити щорічно навесні акцію “Посади дерево життя ”, приурочену Всеукраїнському Дню довкілля, а також спрямовану на відновлення зелених насаджень.

Щорічно

(березень-квітень)

Директор школи,

Завгосп,

вчителі географії,біології

10. Організувати посадку дерев, кущів, впорядкування парку, алей пам’яті біля пам’ятника загиблим воїнам до 9 травня - Дня Перемоги, до 28 жовтня - Дня визволення України від німецько-фашистських загарбників

Щорічно (квітень-травень)

Директор школи,

11. Проводити еколого-натуралістичну, дослідницьку і природоохоронну роботу учнівської молоді на пришкільних територіях у відповідність з можливостями школи.

Постійно

вчителі географії,біології

12. Продовжити роботу по створенню куточка бережливого ставлення до хліба

Постійно

Вчителі, класні керівники

13. Забезпечити участь юннатів у благодійній акції “Здоров’я дітей на здоровій планеті ”.

1 червня 2011-2016 рр

Директор школи

14. Організувати шкільні конкурси дитячих малюнків “Природа очима дітей ”, „Мій рідний край ” присвячені Дню охорони навколишнього середовища.

Щорічно

ЗДВР

15. Провести в школі в рамках Всеукраїнського конкурсу “Мій рідний край - моя земля ”:

- місцеві природоохоронні тематичні операції ”Зелена аптека”, ”Пташине містечко ”, ”Дерево»,

Постійно

- еколого-натуралістичні заходи “День зустрічі птахів ”, ”Свято квітів ” ,”Свято врожаю ”, ”День зимуючих птахів”;

Щорічно

(січень, березень, вересень, жовтень)

ЗДВР,вчитель біології.

.

16. Брати участь у Всеукраїнських науково-освітніх заходах:

- конкурсі “Мій рідний край - моя земля ”;

Постійно

- конкурсі “Парки - легені міст і сіл ”;

Щорічно

- тижні “День довкілля ”, акції “День землі ”;

Щорічно навесні

- акція „День юного натураліста ”

Щорічно у вересні

- інтерактивний природничий конкурс „Колосок;

Щорічно

- тижні біології і екології;

Весь період

17. В рамках співпраці з Українським товариством охорони птахів та НЕНЦ брати участь Всеукраїнській природоохоронній акції “Птах року ”.

Щорічно

вчителі географії,біології

18. Створити необхідні умови для змістовного відпочинку, зміцнення здоров’я дітей в канікулярний період, обміну їх досвідом природоохоронної роботи

Червень-серпень

Директор школи,

вчителі географії,біології

19. Проводити масові еколого-натуралістичні заходи різної тематики:

Екологічні конкурси, вікторини, олімпіади, КВК, лекції, бесіди, брейн-ринги, „Що? Де? Коли?” та інші.

Постійно

20.Поновлювати існуючі та виготовляти нові тематичні стенди, фотомонтажі, альбоми на екологічну тематику.

Постійно

21.Поповнювати новою літературою екологічну бібліотеку при кабінеті природничих наук. Створити бібліотеку електронних посібників в ПК та на цифрових носіях екологічного, біологічного та природоохоронного спрямування при кабінеті інформатики.

Постійно

22.Для проведення практичних природоохоронних та екологічних заходів закупити необхідний інвентар (лопати, граблі, сапки, сокири, секатори, ножівки, цвяхи, молотки, ножиці, пінцети, компаси, рулетки, компаси, палатки, папку для гербарію та інше)

Постійно

Директор школи, завгосп.

23.Постійно брати участь в роботі семінарів і методоб’єднань вчителів природничого циклу.

Постійно.

Учителі природничого циклу.

Кiлькiсть переглядiв: 5

Коментарi

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Жовтень 2017 Наступна
ПВСЧПСН
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031