Миколаївська ЗОШ № 29

Виступ на батьківських зборах

Спеціаліст з охорони праці – Кузнєцова О.М.

Миколаїв, 2014

Серед життєвих цінностей сучасної людини перше місце посідає цінність життя і здоров’я. Останніми десятиліттями світова наука зараховує проблему здоров’я, в широкому розумінні цього поняття, до кола глобальних проблем, розв’язання яких зумовлює характеристики майбутнього розвитку людства.

Здоров’я є елементом індивідуальної культури життєдіяльності людини. Ця культура визначається рівнем розвитку вмінь і навичок, що сприяють збереженню, зміцненню і відновленню здоров’я людини, реалізаціЇ внутрішніх резервів її організму. Культура здоров’я відбивається у специфічних формах і способах життєдіяльності особистості, які виробляються з раннього дитинства і реалізуються протягом усього життя.

Здоров’я дітей – одне з основних джерел щастя, радості і повноцінного життя батьків, вчителів, суспільства в цілому. Для України головною проблемою, яка пов’язана з майбутнім держави, є збереження і зміцнення здоров’я дітей та учнівської молоді. Турботу викликає різке погіршення стану фізичного та розумового розвитку підростаючого покоління, зниження рівня народжуваності й тривалості життя, зростання смертності, особливо дитячої.

Вступаючи до школи, 85% дітей мають ті чи інші порушення соматичного та психічного характеру, зростає кількість дітей, які мають психоневрологічні захворювання.

Якщо говорити мовою цифр, то стан фізичного здоров’я дітей викликає тривогу. Із 477 учнів початкових класів 283 учні мають підготовчу, а 104 спеціальну групи для занять фізкультурою. І тільки 90 учні мають основну групу. Учитель фізичної культури на уроці повинен давати різне навантаження для дітей зі спеціальної, підготовчої і основної груп. Діти зі спеціальної групи повинні бути під його пильним наглядом. Збереження та зміцнення здоров’я дітей і підлітків має виключне значення для сучасної школи. І хоча освітня функція школи залишається провідним аспектом її діяльності, важливим чинником в оцінці рівня і якості навчання стає стан здоров’я школярів.

У керівних документах Міністерства освіти і науки визначена система заходів з охорони та зміцнення здоров’я учнів, що враховує найважливіші характеристики освітнього середовища з точки зору його впливу на здоров’я учнів, що включає:

§ реальне розвантаження змісту загальної освіти;

§ використання ефективних методів та технологій навчання;

§ підвищення якості занять фізичною культурою;

§ покращення організації харчування учнів в загальнонавчальних закладах;

§ раціоналізацію дозвілля, канікулярного часу, літнього відпочинку дітей та молоді;

§ організацію моніторингу стану здоров’я дітей та молоді.

Що ж впливає на здоров’я?

Ø спадковість - 20%

Ø медицина – 10%

Ø екологія – 20%

Ø спосіб життя -51%

Отже, якщо спадковість та медицину школа не може змінити, то на формування здорового способу життя, виховання екологічної культури ми можемо вплинути.

Основна роль у здоров’язберігаючій діяльності загальноосвітнього закладу відводиться грамотній організації навчального процесу:

§ оптимальна організація навчального процесу (відповідно до вікових, статтєвих, індивідуальних особливостей та гігієнічних норм);

§ створення комфортних умов навчання (розклад уроків, перерв, режимні моменти);

§ створення сприятливих умов навчання (відсутність стресових ситуацій, адекватність вимог, методик навчання і виховання);

§ використання оздоровчих методик, які регулюють активність, і прийомів реабілітації розумової і фізичної працездатності.

Сьогодні урок, як основна форма організації навчально-виховного процесу, вже не вважається сучасним, хоча б він і вирізнявся всім різноманіттям найсучасніших засобів та педагогічних прийомів, якщо у дитини під час його проведення погіршується здоров’я. Тому обов’язковими на уроках в початковій школі є фізкультхвилинки. Вони дозволяють знімати стан утомленості на уроці, ослабити психологічну напруженість, викликану інтенсивністю занять і просто дати дитині можливість порухатися.

Велику роль відіграють перерви, які в нашій школі проводяться організовано вчителями, педагогом-організатором, черговими учнями старших класів.

З великим задоволенням діти починають день з ранкової зарядки. Вдома же практично ніхто її не робить.

Курс «Основи здоров’я», який включає в себе знання про здоровий спосіб життя та основи безпеки життєдіяльності, формує у учнів спеціальні знання, уміння та навички збереження і зміцнення свого здоров я, створення індивідуального здорового способу життя, вчить використовувати отримані знання в повсякденному житті.

Основною метою уроків фізичної культури є формування в учнів стійкої мотивації щодо збереження свого здоров’я, фізичного розвитку, використання засобів фізичного виховання в організації здорового способу життя.

Важливу роль в зміцненні здоров’я учнів відіграє залучення дітей до спортивних секцій, спортивних заходів. Гарною традицією стало проведення в нашій школі для

дітей та батьків початкових класів спортивних змагань «Тато, мама і я – спортивна сім я».

Велика увага для пропаганди здорового способу життя приділяється позакласній роботі. Пропонується великий спектр заходів: турпоходи, екскурсії, дні здоров’я, свята рухливих ігор, веселі старти, класні часи і бесіди з такою тематикою: «Я – моє здоров’я – моє життя», «Природні чинники здоров’я», «Режим дня молодшого школяра», «Як зберегти своє здоров’я», «За здоров’ям на природу», «Діти, рух, здоров’я», «Найбільше багатство – здоров’я», «Здоров’я маємо – не дбаємо, а втративши – плачемо» та інші.

Формування ціннісної мотивації особистості до здорового способу життя, виховання здорової людини – процес досить складний і суперечливий. На нього впливають умови розвитку держави, громадська думка, тобто найчастіше ті чинники, що не залежать від школи. Орієнтація і стан сімейного виховання не завжди допомагають нам у цій роботі. Збільшення кількості проблемних родин, зайнятість батьків, звідси – несумлінне виконання виховних функцій. До того ж, за результатами соціологічних досліджень, багато дітей саме в родині здобувають перший негативний життєвий досвід. Тому слід не один рік працювати над тим, щоб кожна дитина усвідомила той факт, що стан здоров’я і творчих можливостей людини майже на 70% залежить від неї самої, від рівню і стилю її життя, від її власної культури здоров’я і тільки на 30% - від чинників зовнішнього середовища, а також те, що здоров’я є основною життєвою цінністю людини.

Звичайно, вирішення проблеми збереження здоров’я дітей та підлітків потребує пильної уваги всіх зацікавлених у цьому: педагогів, медиків, батьків, представників громадськості Однак, особливе місце та відповідальність з оздоровчій діяльності відводиться освітній системі, яка повинна й має всі можливості для того, щоб зробити освітній процес здоров’язберігаючим, і в цьому випадку мова йде вже не просто про стан здоров’я школярів, а про майбутнє України.

Кiлькiсть переглядiв: 1848

Коментарi

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Жовтень 2017 Наступна
ПВСЧПСН
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031