Адаптаціяпристосування індивіда до умов та вимог нового середовища. Її результатом є пристосованість як особистісна якість, що виступає показником життєвої компетентності індивіда.

Адаптація біологічнапристосування організму до фізичних умов температури, вологості, освітлення, запахів, звуків та змін у власному організмі.

Адаптація психологічна пристосування дитини як особистості до існування у школі згідно з її вимогами та власними потребами, мотивами та інтересами.

Психічна адаптація – процес активного пристосування людини до умов навколишнього середовища, перш за все – соціального. За успішного пристосування людини досягається стан адаптації як оптимального рівня функціонування особистості.

Адаптація соціальна інтегративний показник стану дитини, який відображає її здатність адекватно сприймати навколишню дійсність, ставитися до людей, подій, учинків спілкуватися, вчитися, регулювати поведінку до сподівань інших.

Якщо середовище ставить до учня вимоги, адаптація до яких важка через його особистості або вікові особливості, може розвинутися стан соціальної соматичної психічної напруженості – загроза дезадаптації.

Унаслідок цього розвиваються:

1. Непродуктивні форми реагування.

2. Симптоми порушення поведінки.

3. Емоційні розлади різного ступеня.

Це виявляється в проявах:

Ø підвищення показника емоційного збудження, тривожності, нейротизму;

Ø зниження комунікабельності, емоційної стійкості, самоконтролю, соціальної сміливості ;

Ø з’являється почуття неповноцінності у стосунках із товаришами, вчителями, батьками і в поведінці в цілому – надмірна сором’язливість;

Ø зниження успішності, недостатня увага й зосередженість на уроках;

Ø скарги на погане самопочуття, сон, погіршення апетиту, апатія;

Ø втрата інтересу до навчання у школі.

Особливо вразливими щодо розвитку стану дезадаптації школярів є критичні періоди змін умов виховання і навчання, а саме: перехід із початкової школи у середню ланку.

Тому важлива задача всіх дорослих, які беруть участь в освіті і вихованні школярів, - допомогти дітям пройти період адаптації до нових умов, пов’язаних зі зміною зовнішніх обставин і внутрішніх змін

Показники адаптаційних процесів:

1. Адаптивність – абсолютна і відносна гармонійність між суб’єктивними цілями і кінцевими результатами, супроводжується позитивним ставленням особистості до навколишнього світу і самої себе.

2. Неадаптивність – усвідомлена невідповідність між цілями й результатами діяльності, викликає амбівалентні почуття й оцінки, але не чинить психотравмуючого впливу на особистість.

3. Дезадаптивність – дисгармонія між цілями й результатами, яка є джерелом психічної напруги (стрес, шок, паніка), внутрішнього дискомфорту й нестабільності перебігу психічних процесів, психічних станів, негативного емоційного тла (стрес, депресія, фрустрація).

Що повинні знати батьки про етапи (фази), форми, ступені, фактори адаптації:

І етап: орієнтовний, коли у відповідь на комплекс нових впливів, пов’язаних з початком систематичного навчання, змін умов – усі системи організму відповідають бурхливою реакцією і значною напругою. Ця „фізіологічна буря” триває до 4-х тижнів.

ІІ етап: нестійке пристосування, коли організм шукає і знаходить які-небудь оптимальні або близькі до оптимальних варіанти реакцій на вплив. „Буря” починає втихати.

ІІІ етап: період відносно стійкого пристосування, коли організм знаходить найоптимальніші реагування на навантаження, потребує меншої напруги всіх систем.

Форми дезадаптації:

І – легка

Стан напруження організму проявляється у вигляді:

Ø зміни поведінкових реакцій;

Ø погіршення сну, апетиту;

Ø пониження ваги тіла

(ці явища, як правило, компенсуються протягом перших двух-трьох місяців).

ІІ – середня

Дані симптоми легкої форми мають більш виражений характер і тривають протягом 4-5 місяців.

ІІІ – важка

Значне погіршення стану здоров’я, особливо до кінця навчального року

Ступень дезадаптації залежить від багатьох факторів, серед яких є такі, на які школа не може впливати:

Ø рівень стану здоров’я і розвитку дитини;

Ø рівень тренованості адаптаційних можливостей;

Ø позитивний стиль відносин в сім’ї дитини, відсутність конфліктного фону в сім’ї;

Ø позитивні установки в сім’ї;

Ø сприятливий соціальний статус дитини до вступу в 5 клас;

Ø вік початку систематичного навчання.

Кiлькiсть переглядiв: 2

Коментарi

  • Beni

    2013-10-02 01:29:29

    Cheers pal. I do apceiprate the writing. http://xboehgynpf.com [url=http://cyvgpv.com]cyvgpv[/url] [link=http://rtqgebg.com]rtqgebg[/link]...

  • Pandu

    2013-09-29 15:39:48

    Dude, right on there brhtreo....

  • Jamil

    2013-09-29 03:19:39

    Well madaacmia nuts, how about that....

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Жовтень 2017 Наступна
ПВСЧПСН
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031